اطلاعیه دبیرخانه همایش در خصوص مقالات ارسالی
1398-02-27
اطلاعیه دبیرخانه همایش در خصوص مقالات ارسالی

اطلاعیه دبیرخانه همایش در خصوص مقالات ارسالی

با تقدیم سلام و عرض ادب خدمت همه اساتید ارجمند و دانشجویان محترم حسابداری کشور عزیزمان ایران

طاعات و عبادات همگی مورد قبول درگاه حضرت حق تعالی باشد

نظر به اینکه برخی سوالات در خصوص شرایط، کمیت و کیفیت مقالات به دبیرخانه همایش رسیده است، توضیحات زیر تقدیم حضور می شود:

1. هفدهمین همایش ملی حسابداری ایران با شماره ۴۱۵۰۹-۹۸۱۹۰ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت شده است.

2. مقالات مورد نظر همایش، علمی پژوهشی است. با این حال مقالات مروری به شرطی پذیرفته می شوند که طبق نظر داوران واجد شرایطی مانند موارد زیر باشند: الف. نوآوری ب. داشتن دانش افزایی ج. تحلیلی بودن د. تنوع بالا در ارجاع دهی ه. کیفیت مناسب منابع مورد استفاده و. داشتن انسجام بالا در سرتاسر متن مقاله. معمولا رعایت این شرایط دشوار است. حتما عزیزان استحضار دارند که مقالات مروری در ژورنال های معتبر بین المللی معمولا توسط اساتید بسیار پرسابقه و مشهور هر حوزه نوشته می شود و لذا دارای دانش افزائی است.

3. زبان ارائه مقالات فارسی است. با این حال، دبیرخانه همایش از دریافت مقالات به زبان انگلیسی استقبال می کند. چنانچه تعداد اینگونه مقالات به حد نصاب برسد، پنل های جداگانه ای تشکیل شده و ارائه و داوری مقالات به زبان انگلیسی خواهد بود. ارائه مقالات به زبان فارسی و انگلیسی، موجب ارتقای سطح همایش شده و در سال های بعد می توان همایش را بین المللی کرد.

4. مبلغ تعیین شده برای ثبت نام در همایش و پذیرش هر مقاله سه میلیون ریال است. این مبلغ به عنوان ثبت نام و استفاده از امکانات همایش نظیر شرکت در کلیه جلسات، دریافت سی دی، کتابچه و هدایای کنفرانس، گواهی پذیرش و چاپ مقاله، پذیرایی های میان وعده، ناهار، شام، استفاده از امکانات جنبی همایش و... دریافت می شود. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، حتما عزیزان تصدیق می فرمایند که این مبلغ حتی یک پنجم این هزینه ها را برای هر شرکت کننده پوشش نمی دهد. همانند سنت مرسوم در همایش های پیشین، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از پرداخت هزینه ثبت نام صرفا برای یک مقاله معاف هستند.

5. نظر دبیرخانه همایش هفدهم، مشارکت حداکثری اساتید و دانشجویان حسابداری کشور است. محدودیتی برای ارایه مقالات تعیین نشده و لذا پنل های موازی با دسته بندی های موضوعی برگزار خواهد شد. با توجه به ملی بودن سطح همایش، هیچ تفاوتی بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وجود ندارد.

6. مقالات برتر در حوزه مضمون اصلی همایش انتخاب و تشویق خواهند شد. با تعدادی از مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی جهت انتشار مقالات برگزیده همایش هماهنگی بعمل آمده است.

لطفا نظرات و پیشنهادات ارزشمند خورد را از طریق تلفن، سایت همایش، ایمیل و گروه همایش مطرح فرمائید.